دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۷:۴۳:۲۱خبر از: محمد صادق امینی

با هدف مدیریت خلق تکنولوژی‌های جدید مهندسی برای توسعه میادین قطبی و آب‌های خشن جغرافیایی صورت می‌گیرد
انتصاب یک ایرانی به یکی از معتبرترین کرسی‌های پژوهشی فراساحلی جهان

باشگاه خبری فراساحل: دکتر حجت شیری به ریاست کرسی تحقیقاتی شرکت Wood Group در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه Memorial کانادا منصوب شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از بخش اخبار دانشگاه Memorial کانادا،  دکتر شیری در این سمت علاوه بر مسئولیت هدایت و راهبری کلیه پروژه‌های تحقیقاتی  وتوسعه فن آوری‌های نوین در عرصه صنایع فراساحلی در مناطق قطبی و آب‌های اقیانوسی خشن، تربیت دانشجویان نخبه در دوره‌های کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری را نیز بر عهده خواهد داشت.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل، شرکت Wood Group با سرمایه گذاری اولیه 500 هزار دلاری و از طریق همکاری با دانشگاه Memorial کانادا قصد دارد طی یک بازه زمانی پنج ساله، به شیوه‌های نوینی در مهندسی و اجرای سازه‌های فراساحلی در مناطق قطبی و آبهای اقیانوسی خشن دست یابد که این مهم با مشارکت سایر بخش‌های خصوصی و دولتی و از طریق سرمایه گذاری چند میلیون دلاری  تحت هدایت این پژوهشگر ایرانی محقق خواهد گردید.
رابین واتسون، مدیر اجرایی شرکت Wood Group در این خصوص می‌گوید: ما از انتصاب دکتر شیری در این سمت که منجر به تقویت تلاش‌ها برای توسعه تکنولوژی‌های فراساحلی جدید و ارائه راهکارهای قوی برای کارفرمایان این شرکت درمناطق قطبی وآبهای اقیانوسی خشن خواهد گردید، بسیار خوشحالیم. این اظهارات در حالی صورت می گیرد که دکتر گری کاچانوسکی، ریاست این دانشگاه معتبر کانادایی نیز در خصوص انتصاب دکتر شیری می‌گوید: ما از شرکت Wood Group بابت سرمایه گذاری در تحقیقاتی که در همین راستا توسط دانشگاه Memorial انجام خواهد شد تشکر نموده و به دکتر شیری نیز بابت انتصاب در این سمت صمیمانه تبریک می‌گویم. وی  افزود: همکاری با این شرکت نه تنها منجر به  ارائه فن آوری‌های نوین مهندسی در سطح جهانی خواهد شد  بلکه مهر تائیدی است بر کلاس جهانی کارهایی که در این دانشگاه در زمینه اکتشاف و تولید از میادین مناطق قطبی و  آبهای اقیانوسی خشن در حال انجام است.
در همین حال، دکتر کرگ ناترر، رئیس دانشکده مهندسی و علوم کاربردی این دانشگاه نیز در خصوص انتصاب دکتر شیری گفته است: بواسطه این انتصاب، اعتبار بین المللی دانشکده مهندسی و علوم کاربری در زمینه راهبری تحقیقات مهندسی فراساحلی درمناطق سرد قطبی تقویت خواهد شد؛ چرا که دکتر شیری از تجارب صنعتی و دستاوردهای قابل توجهی در حوزه فراساحل برخوردار است که برای این دانشکده و شریک صنعتی آن شرکت (Wood Group) بسیار حائز اهمیت می‌باشد.اظهارات رئیس دانشکده مهندسی و علوم کاربردی، در خصوص نقش قابل توجه سوابق علمی دکتر شیری در مدیریت این پروژه تحقیقاتی بخاطر آن است که دکتر شیری علاوه بر داشتن تجربیات بسیار در مهندسی و مدیریت پروژه‌های دریایی ، مقالات پژوهشی متعددی نیز در زمینه تحلیل خستگی رایزرهای کتنری فولادی و خطوط لوله زیر دریایی، سازه‌های دریایی و تکنولوژی‌ نصب در آبهای عمیق  داراست که طی سال‌ها فعالیت در مناطق فراساحلی خلیج فارس، دریای خزر، خلیج مکزیک و شمال غرب استرالیا بدست آمده است.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل، از آنجایی که میادین نفت و گاز فراساحلی موجود در مناطق قطبی نقش بسیار مهم و پر چالشی را در توسعه صنعت فراساحل در آینده ایفا می‌کنند، هدف شرکت Wood Group آن است که تکنولوژی‌هایی را توسعه دهد که همزمان با امکان بهره برداری و تولید از میادین فوق، از محیط زیست نیز حفاظت نماید. این در حالی است که بنابر تحقیقات صورت گرفته توسط باشگاه خبری فراساحل، این دومین بار است که شرکت Wood Group  حمایت مالی از انجام این پروژه بزرگ تحقیقاتی را که هر کدام از آنها یک دوره پنج ساله بطول می‌انجامد را بر عهده می‌گیرد.  این در حالی است که در برنامه پنج ساله دوم که تا سال 2019 میلادی بطول می‌انجامد دکتر شیری جانشین دکتر " شان  کنی" می‌شود که طی 5 سال گذشته مسئولیت نظارت و هدایت این تحقیقات را بر عهده داشته است. در همین خصوص "مایک استراقن" مدیر اجرایی این برنامه در شرکت Wood Group می‌گوید: ما از گسترش سرمایه گذاری‌های این شرکت در زمینه توسعه تکنولوژی‌های جدید مهندسی برای مناطق قطبی و خشن جغرافیایی خوشحالیم و به حمایت‌هایمان از این تحقیقات ادامه می‌دهیم. وی در ادامه اظهارات خود می‌افزاید: تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه ما مثل Wood Group Keny, Wood Group Mustang  و Wood Group PSN بشدت به توسعه تکنولوژی‌های جدید زیست محیطی در حوزه‌های کلیدی مثل مهندسی خطوط لوله دریایی و سازه‌های قطبی متعهد هستند.
اما برای درک بهتر از اهمیت حمایت مالی شرکت وود گروپ از تحقیقات علمی دکتر حجت شیری، ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که شرکت Wood Group  با درآمد سالیانه بیش از 7 میلیارد دلار و 43 هزار نفر پرسنل در 50 کشور جهان، یکی از بزرگترین شرکت‌های بین المللی در صنعت انرژی دنیاست و مالکیت بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده دیگر را نیز داراست. برای مثال شرکت Wood Group Kenny که یکی از سه زیر مجموعه این شرکت می‌باشد، بزرگترین شرکت مستقل دنیا است که در زمینه علوم زیر دریایی، خطوط لوله و مهندسی رایزرها و ... فعالیت می کند و 2500 پرسنل در سراسر جهان دارد.
در خصوص شرکت Wood Group PSN نیز باید گفت که این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه فعالیت‌های مرتبط با پیش نیازهای پروژه از قبیل عملیات Hook Up و پیش راه اندازی، عملیات و نگهداری، مهندسی، خرید، مدیریت پروژه، آموزش و ارائه خدمات جمع آوری تاسیسات نفتی فرسوده در صنعت نفت و گاز و انرژی می‌باشد که 29 هزار کارمند در بیش از 40 کشور جهان دارد.
شرکت Wood Group Mustang نیز یک شرکت بزرگ و معتبر بین المللی در زمینه مدیریت پروژه، مهندسی، خرید و ساخت می‌باشد که در حوزه بالا دستی صنایع نفت و گاز، شن‌های نفتی کانادا، پالایش، خطوط لوله، اتوماسیون و کنترل و بازارهای صنعتی فعالیت می‌کند و دفاتر آن در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا در حال فعالیت می‌باشند. باشگاه خبری فراساحل ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر حجت شیری برای کسب موفقیت‌های چمشگیر در این مسئولیت حساسی که بر عهده ایشان گذاشته شده است، انتصاب شایسته ایشان در این سمت را که موجب افتخار و سربلندی صنعت فراساحل ایران شده است را به کلیه فعالان عرصه صنعت فراساحل ایران عزیز اسلامی، تبریک و تهنیت می‌گوید.

برای مطالعه متن کامل سوابق علمی دکتر شیری که بر روی وب سایت اینترنتی دانشگاه Memorial قرار گرفته است اینجا کلیک کنید.



  کد خبر : 691
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  خبر از: محمد صادق امینی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :

نظرات :

یک دریانورد
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۲۲:۵۵:۳۲

چرا از بین تمام افرادی که این خبر را خوانده اند تنها آقای یوردخانی به دکتر شیری تبریک گفته است؟ یادمان باشد که اولین گام موفقیت این است که بتوانیم موفقیت دیگران را تحمیل کنیم. دومین گام موفقیت این است که بتوانیم موفقیت دیگران را تحسین کنیم. سومین گام موفقیت این است که بتوانیم موفقیت دیگران را تقلید کنیم. و آخرین گام موفقیت این است که بتوانیم به شیوه خودمان موفق شویم. امیدوارم که نظر انتقادی بنده بدون سانسور منتشر شود.

مسعود یوردخانی
یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۵۱:۵۹
جناب آقای دکتر شیری با سلام و احترام، بدینوسیله انتصاب شایسته جنابعالی را به عنوان ریاست کرسی تحقیقاتی شرکت Wood Group در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه Memorial کاناداتبریک عرض نموده و موفقیت روز افزون شما را از خداوند خواستارم. مسعود یوردخانی
یک فراساحلی
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۲۳:۲۶:۴۰
واقعا از خوندن این خبرخوشحال شدم. این انتصاب واقعا مایه افتخار صنعت فراساحل ایران است